menusearch
aleifba.ir

مکاتبات بازرگانی و حرفه ای به زبان انگلیسی و دیگر زبانها

جستجو
شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ | ۱۰:۳۹:۰
نیازی به تلگرام، واتساپ و ایمیل نیست در سایت اسناد خود را اپلود و ارسال کنید مرکز فرم زنی ایران (فرم زنی انگلیسی، آلمانی، فرانسه، چینی، روسی، ترکی ..) تایید اسناد و مدارک در سفارتهای خارجی در تهرانتلفن دفتر : 22054406 - 22054106موبایل، واتساپ، تلگرام 09120356248 ارسال نامه های به سفارتها برای اتباع افغانستان (به زبانهای مختلف)ایمیل ما alintran4@gmail.com | info@aleifba.ir ترجمه به انگلیسی، فرانسه، آلمانی، اسپانیایی، ترکی، روسی، چینی، عربی، ... تایید اسناد صادره از کشورهای خارجی از تهرانخدمات آنلاین تایپ ( دسته نوشته، پرینتی، صوتی ) به فارسی، انگلیسی، عربی رزومه حرفه ای به زبانها مختلفخدمات آنلاین به ایرانیان مقیم خارج از کشور، کانادا، آمریکا، انگستان، آلمان، ترکیه، .... پر کردن فرم ویزا، فرم آنلاین و....خدمات آنلاین به اتباع افغانستانی در ایران و سایر کشورهاخدمات مترجم همزمان به اتباع خارجی مقیم ایران بفارسی ،انگلیسی،عربی .... ثبت نام در دانشگاهها برای پذیرش ( به زبانها مختلف و در کشورهای مختلف)خدمات ترجمه به ایرانیان مقیم کانادا دعوت از مترجمین رسمی، مترجمین غیر رسمی، فرم زنهای زبانهای مختلف برای همکارینامه نگاری حرفه ای فارسی، انگلیسی، عربی، ترکی .....ترجمه متون پزشکی، مهندسی، آی تی، تکنولوژی، ژنتیک، بهداشتی، بازرگانی، پایان نامه ،....
۱۴۰۱/۸/۲ دوشنبه
(0)
(0)
مکاتبات بازرگانی و حرفه ای به زبان انگلیسی و دیگر زبانها
مکاتبات بازرگانی و حرفه ای به زبان انگلیسی و دیگر زبانها

 

ارسال و آپلود مدارک برای ترجمه

 

مکاتبات بازرگانی چیست ؟

مکاتبات بازرگانی چیست؟ نگارش حرفه ای ایمیل ها و نامه های بازرگانی، بدون تسلط کافی بر زبان انگلیسی عمومی و اصول مکاتبات بازرگانی امری غیر ممکن است و توصیه می‌شود دوره مکاتبات بازرگانی را در کار خود جدی بگیرید؛ برای موفقیت در مکاتبات بازرگانی و تجاری به زبان انگلیسی قبل از هر چیز باید از دانش و تخصص کافی در حوزه زبان انگلیسی برخوردار بود. ارتباطات بازرگانی بین الملل در دهه ها و سال های اخیر تحولات زیادی را پشت سر گذاشته است.

 

مکاتبات بازرگانی و حرفه ای

تجارت چه در بحث واردات و چه صادرات کالا نیاز مبرم به ارتباطات خارجی با افراد مختلف از سایر کشورها دارد. هر کشوری زبان، فرهنگ، قوانین و آداب خاص خود را داشته که رعایت کردن آن از سوی بازرگانان الزامی است؛ از آنجا که افراد دسترسی آسانی به تجار خارجی ندارند، بنابراین بیشتر مکالمات، صحبت‌ها و قراردادهای آنها به صورت مکتوب یا از را دور خواهد بود؛ مکاتبات بازرگانی و حرفه ای شامل نامه‌ها، قراردادها، مکالمات، گفتگوها، نشست‌ها و بسیاری از مواد دیگر بوده که یک بازرگان جهت صادرات یا واردات کالا باید انجام دهد.

بنابراین از مکالمات ساده شما با یک بازرگان خارجی در شبکه‌های اجتماعی، ایمیل زدن به وی تا عقد قرارداد حقوقی، همگی در مکاتبات تجاری قرار گرفته که نیازمند رعایت اصول و قواعد خاصی هستند.

 

مکاتبات بازرگانی و حرفه ای به زبان انگلیسی

مکاتبات بازرگانی و بین المللی

مکاتبات بازرگانی و بین المللی: نامه‌ها و قراردادهای تجاری دو نمونه بسیار پرکاربرد از مکاتبات بازرگانی در تعامل با طرف‌های خارجی محسوب می‌شوند؛ علاوه بر این موارد، اصول و نکات دیگری نیز وجود دارند که در این نوشتار به‌ آنها اشاره خواهیم کرد.
تجارت چه در بحث واردات ( فرآیند واردات ) و چه صادرات ( فرآیند صادرات ) کالا نیاز مبرم به ارتباطات خارجی با افراد مختلف از سایر کشورها دارد؛ هر کشوری زبان، فرهنگ، قوانین و آداب خاص خود را داشته که رعایت کردن آن از سوی بازرگانان الزامی است و از آنجا که افراد دسترسی آسانی به تجار خارجی ندارد بنابراین بیشتر مکالمات، صحبت‌ها و قراردادهای‌ آنها به صورت مکتوب یا از را دور خواهد بود؛ مکاتبات بازرگانی شامل نامه‌ها، قراردادها، مکالمات، گفتگوها، نشست‌ها و بسیاری از مواد دیگر بوده که یک بازرگان جهت صادرات یا واردات کالا باید انجام دهد بنابراین از مکالمات ساده شما با یک بازرگان خارجی در شبکه‌های اجتماعی، ایمیل زدن به وی تا عقد قرارداد حقوقی همگی در مکاتبات بازرگانی قرار گرفته که نیازمند رعایت اصول و قواعد خاصی هستند.

 

مکاتبات بازرگانی به زبان انگلیسی

در تجارت خارجی، اعتماد متقابل حرف اول و آخر را خواهد زد که مکاتبات بازرگانی اصلی‌ترین راه برای خلق اعتماد در طرف مقابل یا سلب اعتماد وی است، از آنجا که دو طرف از فرهنگ‌ها و ملل مختلف هستند، بنابراین یک سوءتفاهم ساده نیز می‌تواند موجب سلب اعتمادشان شود. از این رو این مبحث موضوعی نیست که بتوان آن را به سادگی کنار گذاشت و بی‌توجه بود.
بازرگانان بنا به موضوعات و مشکلاتی که پیش رو دارند، می‌توانند با طرف‌های خارجی مکاتبه کنند؛ بنابراین نمی‌توان به صورت دقیق‌ آنها را به چندین بخش مشخص تقسیم‌بندی کرد و با این حال، می‌توان انواع مکاتبات بازرگانی خارجی بخصوص مکاتبات خارجی به زبان انگلیسی را به چندین بخش مهم تقسیم‌بندی کرد. هر کدام از این بخش‌ها علی‌رغم شباهت‌هایی که دارند، اما باید به نکات افتراق بین‌‌ آنها نیز دقت کرد.

 

اصول و قواعد مکاتبات بازرگانی بین المللی

  • تسلط به زبان طرف مقابل و نگارش نامه به آن زبان الزامی است
  • بر روی نوشتن کلمات و عباراتی که بار حقوقی دارند، دقت کنید
  • لحن نامه به گونه‌ای باشد که در طرف مقابل برداشت مثبتی ایجاد کند
  • نامه خارجی حتما باید در سربرگ شرکت تنظیم گردد
  • عنوان مناسب و جذاب انتخاب شود
  • از اصطلاحات بازرگانی خارجی درست و به موقع استفاده شود
  • فرهنگ، زبان، دین و هویت فرد و کشور موردنظر مورد احترام قرار بگیرد
  • از بیان کلمات پیچیده، چند پهلو و مبهم خودداری کنید
  • نامه به لحن رسمی نوشته شده و از الفاظ نامحترمانه خودداری شود
  • حاوی اطلاعات تماس شماره تلفن، آدرس، ایمیل و موارد دیگر باشد
  • محتوا نامه بازرگانی باید مفید، خلاصه و از کلی‌گویی پرهیز شود
  • شخص حقیقی یا حقوقی مورد خطاب نامه کاملا مشخص باشد
  • مستندات لازم را حتما به همراه نامه پیوست کنید

 

 

ارسال و آپلود مدارک برای ترجمه

 

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر
فرصت های شغلی در الفبا
شعب استانها
خدمات مرکز ترجمه الفبا
درباره مرکز مشاوره الفبا
آخرین خدمات
مشاوره رایگان
مشاوره تلفنی، واتساپ، تلگرام، ایمو، اسکایپ