خدمات منشی / دستیار مجازی آنلاین برای ایرانیان مقیم خارج و شرکتهای خارجی در ایران برای خدمات دستیار مجازی
Online secretary/virtual assistant services for Iranians living abroad and foreign companies in Iran for virtual assistant services
خدمات دفتر کار مجازی چیست؟ تعریف سادهی «دستیار مجازی» یعنی دستیار شخصی که تمامی فعالیتهای خود را «به صورت آنلاین» و «از طریق دورکاری» انجام میدهد، اما اگر بخواهیم یک تعریف کاملتر و تخصصی تر برای دستیار مجازی ارائه دهیم. باید بگوییم که دستیار مجازی، شخصی است که به صورت مستقل، خدمات اداری مختلفی را در خارج از محیط شرکت انجام میدهد؛ به این منظور مرکز ترجمه آمده است خدمات دستیار مجازی آنلاین برای ایرانیان مقیم خارج و شرکتهای خارجی در ایران قرار داده است.
دستیاران مجازی، با توجه به کارفرمایی که دارند و همچنین نیازهای آن کارفرما برای استخدام یک دستیار مجازی، وظایف مختلفی خواهند داشت! اما اگر به طور کلی وظایف یک دستیار مجازی را بیان کنیم باید گفت که یک دستیار مجازی میتواند به جای دستیار اجرایی، اداری، شخصی یا حتی منشی فعالیت داشته باشد که فعالیت در هر کدام از آنها نیازمند مهارتها و دانش خاص خود است؛ پس به طور کلی و عمومی وظایف یک دستیار شخصی عبارتاند از:
- مدیریت برنامههای کاری
- تنظیم قرارهای ملاقات
- انجام برخی از امور حسابداری
- تنظیم سفرهای کاری
- ثبت اسناد و نامهها
- ساماندهی اسناد و پروندهها
- پیگیری نامهها و امور مختلف
- پاسخگویی به تماسها و ایمیلها
- بررسی مشتریان بالقوه
- فعالیت در شبکههای اجتماعی
یکی از اصلی ترین وظایف و خدمات منشی مجازی، مدیریت برنامههای کاری کارفرمای خود است، شما بعنوان یک دستیار مجازی باید به صورت روزانه، هفتگی و حتی ماهانه برنامه کاری مدیر یا کارفرمای خود را به نحو احسن مدیریت کنید تا در کمترین زمان به آنها رسیدگی نمایید؛ لطفاً این را هم در نظر داشته باشید که در طول کار، امکان دارد برخی از برنامه ریزیهای شما به دلایل مختلفی از جانب کارفرما یا عوامل دیگر به هم بریزد؛ در این حالت، شما بعنوان یک دستیار مجازی باید به سرعت تغییر در لیست برنامهها را مدیریت کنید تا کارها به درستی انجام شوند.
یکی دیگر از کارهایی که جزو وظایف دستیار مجازی است، ثبت اسناد و نامه های اداری است که به دست شما میرسد؛ برای دستیابی به این مقصود، باید حواستان باشد که این اسناد و نامهها را در دسته بندی مناسبی ثبت کنید تا بعدها بتوانید آنها را در صورت نیاز به راحتی پیدا کنید؛ همچنین برای نامه های ورودی یا خروجی باید شمارههای درستی تعیین کنید تا رهگیری و پیگیریهای لازم به درستی صورت بگیرد.